POLITYKA PRYWATNOŚCI  

POLITYKA PRYWATNOŚCI  

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO FUNDACJI DZIELMY SIĘ UŚMIECHEM IM. KRYSTIANA POPIELI Z SIEDZIBĄ W SKAWINIE (https://dzielmysieusmiechem.pl/) 

I. INFORMACJE OGÓLNE  

  1. Niniejsza polityka prywatności (dalej jako: „Polityka”) Sklepu Internetowego Fundacji Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli z siedzibą w Skawinie (dalej jako: „Sklep”) jest skierowana do użytkowników strony internetowej Sklepu (dalej jako: „Użytkownik”) dostępnego pod adresem internetowym https://dzielmysieusmiechem.pl/ (dalej jako: „Strona Internetowa”) i określa: 
    1. cel, rodzaj, zakres danych zbieranych przez Sklep za pośrednictwem Strony Internetowej w związku z korzystaniem przez Użytkownika ze Strony Internetowej i usług oferowanych przez Sklep,  
    2. zasady postępowania przez Sklep z danymi, o których mowa powyżej, w tym sposoby wykorzystania i zabezpieczania przez Sklep tych danych,  
    3. prawa i obowiązki Użytkownika w zakresie danych, o których mowa w powyżej.  
  2. Właścicielem Sklepu i jednocześnie administratorem danych jest Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli z siedzibą w Skawinie, ul. Korabnicka 5a, 320-050 Skawina wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS: 0000772682, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 8733270449, nr REGON: 382618793, 

telefon: +48 696 998 117,  adres e-mail sklep@dzielmysieusmiechem.pl. 

  1. Przez Użytkownika należy rozumieć: osobę fizyczną w tym: osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością oraz osobę fizyczną prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową; osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną oraz osoby fizyczne reprezentujące w/w osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi określone powyżej; która odwiedza Stronę Internetową i ewentualnie:  
  1. korzysta ze Strony Internetowej przeglądając jej treść w celu pozyskania informacji o towarach i usługach oferowanych przez Sklep lub w celu pozyskania informacji o Sklepie,
  2. korzysta z oferowanej przez Sklep usługi interaktywnego formularza umożliwiającego składanie zamówień na znajdujące się w ofercie Sklepu towary i usługi (tj. zawieranie umów) lub  
  3. korzysta z oferowanej przez Sklep usługi prowadzenia indywidualnego konta Użytkownika zakładanego poprzez wypełnienie przez Użytkownika formularza rejestracyjnego (dalej jako: „Konto”) lub  
  4. korzysta z oferowanej przez Sklep usługi newslettera. 
  1. Dane osobowe zbierane przez Sklep za pośrednictwem Strony Internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej jako: „RODO”. 
  1. Sklep dokłada szczególnej staranności do poszanowania i ochrony prywatności Użytkowników odwiedzających Stronę Internetową.  

II. RODZAJ PRZETWARZANIA DANYCH, ICH CELE ORAZ PODSTAWA PRZETWARZANIA 

  1. Sklep zbiera informacje dotyczące Użytkowników. 
  1. Dane osobowe Użytkowników zbierane są w przypadku: 
  1. rejestracji Konta na Stronie Internetowej w celu utworzenia indywidualnego Konta i zarządzania nim – podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 
  2. składania, przyjmowania i realizacji zamówienia na Stronie Internetowej, w celu wykonania umowy sprzedaży – podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 
  3. obsługi reklamacji Użytkownika – podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), 
  4. subskrypcji biuletynu informacyjnego (Newslettera), w celu wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną – podstawą prawną jest zgoda osoby, której, której dane dotyczą na wykonanie umowy o świadczenie usługi elektronicznej Newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a oraz lit. f RODO), 
  5. realizacji obowiązków ustawowych (np. podatkowych) ciążących na Sklepie lub na Użytkowniku w tym należytego wykonania jego praw i obowiązków – podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Sklepie (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), 
  6. przyjmowania i rozpatrywania zastrzeżeń oraz zapytań Użytkownika, wsparcia technicznego, realizacji procesów płatności, dostosowania, pomiaru i ulepszania usług Sklepu, prowadzenia działań promocyjnych, reklamowych, konkursowych i marketingowych (tylko w przypadku uprzedniego wyrażenia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie danych w tych celach) – podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes Sklepu (art. 6 ust. 1 lit f. RODO), 
  1. Podczas rejestracji Konta na Stronie Internetowej Użytkownik podaje:  
  1. adres e-mail, 
  2. imię i nazwisko, 
  1. W trakcie rejestracji Konta na Stronie Internetowej Użytkownik samodzielnie, we własnym zakresie, ustala indywidualne hasło Użytkownika umożliwiające dostęp do Konta. Zmiana hasła jest możliwa w każdym czasie na zasadach opisanych w dalszej części Polityki.  
  1. Podczas składania zamówienia za pośrednictwem Strony Internetowej, Użytkownik dobrowolnie podaje:  
  1. adres e-mail, 
  2. imię i nazwisko,  
  3. adres dostawy, tj. ulicę wraz z numerem domu/mieszkania, kod pocztowy oraz miejscowość,  
  4. adres zamieszkania, 
  5. numer telefonu,  
        1. W przypadku przedsiębiorców, tj. osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącymi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującymi czynności prawnej związanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową, którzy chcą otrzymać fakturę za zamówione Towary zakres danych, o których mowa powyżej jest dodatkowo rozszerzony o:  
        1. firmę przedsiębiorcy, 
        2. numer identyfikacji podatkowej (NIP),  
        3. adres siedziby – tj. ulicę wraz z numerem domu/mieszkania, kod pocztowy oraz miejscowość, chyba że jest on tożsamy z adresem dostawy,  
            1. W przypadku chęci skorzystania z usługi Newslettera, Użytkownik podaje jedynie swój adres e-mail.  
            1. W przypadku korzystania ze Strony Internetowej, Sklep może pobierać dodatkowe informacje, w szczególności, acz niewyłącznie:  
            1. adres IP przypisany do komputera Użytkownika, 
            1. zewnętrzny adres IP dostawy Internetu dla Użytkownika,  
            1. nazwa domeny, 
            1. rodzaj i wersja przeglądarki Użytkownika, 
            1. czas i data dostępu,  
            1. typ systemu operacyjnego Użytkownika.  
            1. Możliwe jest także gromadzenie danych nawigacyjnych Użytkownika, w tym informacji o linkach/odnośnikach, które Użytkownicy zdecydują się kliknąć lub o innych czynnościach podejmowanych przez Użytkownika na Stronie Internetowej – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Sklepu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług. 
            1. Dane określone w pkt. 9 powyżej mogą być wykorzystywane, aby zapewnić Użytkownikom lepszą obsługę w tym lepsze dostosowanie Strony Internetowej do ich preferencji, jak również do należytego administrowania Sklepem oraz analizy danych statystycznych. 
            1. Ze względu na możliwe ustalenie, dochodzenie i egzekucji roszczeń Sklepu przeciwko Użytkownikowi mogą być przetwarzane niektóre z danych osobowych podanych przez Użytkownika w ramach korzystania z funkcjonalności Strony Internetowej, takie jak:  
            1. imię i nazwisko Użytkownika,  
            1. niezbędne dane dotyczące korzystania z usług świadczonych przez Sklep w przypadku, gdy roszczenia wynikają ze sposobu korzystania z tych usług przez Użytkownika oraz pozostałe dane niezbędne do udowodnienia istnienia, zasadności, wysokości roszczenia, jak również rozmiarów wyrządzonej szkody – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Sklepu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu, dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami ze strony Użytkownika w postępowaniach przed sądami powszechnymi, organami publicznymi oraz innymi organami i podmiotami państwowymi.  
            1. Przekazywanie danych osobowych do Sklepu przez Użytkownika jest dobrowolne i odbywa się w związku z zawieranymi umowami sprzedaży czy też usługami elektronicznymi świadczonymi przez Sklep za pośrednictwem Strony Internetowej lub usługą Newslettera. Sklep zastrzega jednak, że niepodanie określonych danych w formularzu zamówienia może uniemożliwić jego złożenie i jego realizację, natomiast niepodanie wymaganych danych w procesie rejestracji uniemożliwia rejestrację Konta.  
            1. Brak przekazania przez Użytkownika wymaganych danych do wystawienia faktury uniemożliwia jej wystawienie i w takiej sytuacji Sklep realizuje zamówienie, jednak nie wystawia faktury.  
            1. Niektóre dane Użytkownika zbierane są w sposób automatyczny zgodnie z postanowieniami Polityki. 
            1. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z usługi elektronicznej Newsletter, na podany przez Użytkownika w formularzu adres e-mail Sklep będzie wysyłał wiadomości w formie e-mail, które zawierać będą informacje handlowe Sklepu, w szczególności o promocjach, dostępności towarów, usługach oraz o nowych produktach dostępnych na Stronie Internetowej.   
            1. Dane zbierane w ramach bezpośredniego kontaktu Użytkownika ze Sklepem (rozmowy telefoniczne z infolinią Sklepu) są wykorzystywane w celu kontaktu z Użytkownikiem i załatwienia sprawy zgłoszonej przez Użytkownika, w tym realizacji praw i obowiązków Sklepu i/lub Użytkownika dotyczących zgłaszanej sprawy. 
            1. W przypadku zaobserwowania przez Użytkowania, że korespondencja ze Sklepu w formie elektronicznej (e-mail) znajduje się w zakładce „spam” na poczcie elektronicznej Użytkownika, Użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do Sklepu w celu wyeliminowania problemu. 

            III. Udostępnianie danych Użytkowników 

            1. Dane osobowe Użytkownika przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Sklep przy prowadzeniu Strony Internetowej. Dostawcy w zależności od uzgodnień i okoliczności, albo podlegają Sklepowi w zakresie celów i sposobów ich przetwarzania, albo cele i sposoby przetwarzania danych są samodzielnie przez nich określane.  
            1. Sklep korzysta z dostawców usług, którzy przetwarzają dane osobowe na polecenie Sklepu (podmioty przetwarzające dane osobowe), takich jak: księgowi, doradcy prawni, podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo ze Sklepem, dostawcy systemu i usług marketingu, hostingu, analizy ruchu na Stronie Internetowej w celu podjęcia skutecznych kampanii marketingowych.  
            1. Sklep korzysta również z innych dostawców, którzy nie przetwarzają wyłącznie danych osobowych na polecenie Sklepu, jak również sami ustalają sposób wykorzystania danych osobowych Użytkowników i cele przetwarzania, takich jak: dostawcy zewnętrznych usług płatniczych, ubezpieczyciele, dostawcy usług płatności elektronicznych lub płatności bankowych, producenci i dystrybutorzy oferowanych przez Sklep towarów i usług.  
            1. Wskazani powyżej dostawcy usług posiadają siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ale mogą mieć również siedzibę w innych krajach Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.  
            1. W celu dostarczenia zamówienia dane osobowe Użytkownika w niezbędnym zakresie przekazywane są do firmy kurierskiej lub innego dostawcy, w celu dostarczenia zamówienia Użytkownikowi.  
            1. W przypadku wyboru przez Użytkownika płatności za pomocą zewnętrznego systemu płatności elektronicznej przelewy24, dane osobowe Użytkownika przekazywane są w zakresie niezbędnym do realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000347935, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7792369887, nr REGON: 301345068. 
            1. W przypadku, gdy obowiązek podania danych osobowych Użytkownika poszczególnym organom państwowym wynika z przepisów prawa lub decyzji właściwego organu Sklep udostępnia dane tym organom w niezbędnym zakresie. W szczególności, acz niewyłącznie, przez organy państwowe należy rozumieć – organy administracji publicznej, organy wymiaru sprawiedliwości, organy ścigania (np. prokuraturę, policję), Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.  
            1. Przekazywanie danych osobowych odbywa się w trybie określonymi odpowiednimi przepisami prawa w tym w RODO oraz ustawą zdnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 ze zm.). 
            1. W przypadku udzielenia przez Użytkownika zgody na przetwarzanie jego danych w celu otrzymywania informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.) w postaci Newslettera, bądź też w celach marketingowych, reklamowych i promocyjnych Sklep może powierzyć rozesłanie informacji handlowych podmiotowi trzeciemu. 

            IV. Czas przechowywania danych Użytkowników 

            1. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika na podstawie jego zgody dane te są przetwarzane przez Sklep tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody i tylko w niezbędnym zakresie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń Sklepu względem Użytkownika lub Użytkownika względem Sklepu.  
            1. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika w związku z wykonaniem umowy, dane te są przetwarzane przez Sklep do czasu jej wykonania, a po tym czasie wyłącznie w niezbędnym zakresie przez okres odpowiadający okresu przedawnienia roszczeń (w tym z tytułu odstąpienia i ustania odpowiedzialności z tytułu gwarancji/rękojmi/braku zgodności towaru z umową). 
            1. Okres przedawnienia roszczeń, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej, wynosi 6 lat, a dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej jak również roszczeń o świadczenia okresowe – 3 lata.  
            1. Po upływie powyższego terminu dane te będą przechowywane przez okres wymagany przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości, a po tym okresie jedynie w przypadku i zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. 

            V. Pliki cookies („ciasteczka”)  

            1. Strona Internetowa używa plików cookies.  
            1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są następujące dane Użytkownika: adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego używanego przez Użytkownika. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies, system Google Analytics. 
            1. Pliki cookies to pliki wysyłane automatycznie do komputera lub innego urządzenia Użytkownika podczas przeglądania Strony Internetowej i zapisywane są na tych urządzaniach końcowych osoby odwiedzającej Stronę Internetową o ile przeglądarka internetowa na to pozwala. Pliki cookies zapamiętują preferencje Użytkownika, co umożliwia m.in.: podnoszenie jakości usług świadczonych przez Sklep, poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych towarów i usług przez Sklep, tworzenie statystyk oglądalności, śledzenie preferencji Użytkownika, utrzymywania sesji zalogowanego Użytkownika. Pliki coockies zawierają ponadto swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik. 
            1. Użytkownik może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies, co w przyszłości uniemożliwi przechowywanie plików cookies w urządzeniu Użytkownika. Użytkownik, który nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies powinien zastosować blokadę plików cookies poprzez odpowiednie skonfigurowanie ustawień w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych. Sposób konfiguracji ustawień dotyczących plików cookies różni się w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki. 
            1. Użytkownik, który chce usunąć dotychczasowe pliki cookies zapisane na jego urządzeniu powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych lub usunąć pliki cookies ręcznie. Proces usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez Użytkownika przeglądarki stron internetowych. 
            1. Zablokowanie lub usunięcie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Strony Internetowej, a w niektórych przypadkach całkowicie uniemożliwić korzystanie z niektórych bądź wszystkich jej funkcjonalności.  
            1. Wykorzystywane przez Sklep są dwa rodzaje plików cookies, a to: 
            1. Cookies trwałe – przechowywane są w pamięci końcowego urządzenia Użytkownika do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia.  
            1. Cookies sesyjne – nie są przechowywane w pamięci końcowego urządzenia po zakończeniu danej sesji przeglądarki lub wyłączeniu urządzenia – pliki te w w/w wypadkach są usuwane z urządzenia.  
            1. Zarówno mechanizm cookies trwałych jak i sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek informacji poufnych z urządzenia Użytkownika jak również jakichkolwiek danych osobowych.  
            1. Pliki cookies dzielą się również na:  
            1. Cookies własne – tj. własne pliki cookies wykorzystywane przez Sklep w celu uwierzytelnienia Użytkownika na Stronie Internetowej; zapamiętania sesji Użytkownika na Stronie Internetowej tak aby Użytkownik nie musiał się ponownie logować (login i hasło zostaną dzięki tym plikom zapamiętane); analizy danych dot. użytkowania Strony Internetowej przez Użytkowników, wyświetlania poszczególnych produktów w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk i ankiet w celu umożliwienia ulepszenia struktury Strony Internetowej jak również jej zawartości pod oczekiwania Użytkowników;  
            1. Cookies zewnętrze
            Niezbędne cookies 
            Klucz do plików cookie Domena Typ plików cookie Wygaśnięcie Opis 
            VISITOR_PRIVACY_METADATA .youtube.com Zewnętrzne 6 miesięcy Ten plik cookie jest używany do przechowywania zgody użytkownika i wyborów prywatności dla jego interakcji ze stroną. Rejestruje dane o zgodzie odwiedzającego na różne polityki prywatności i ustawienia, zapewniając, że jego preferencje będą respektowane w przyszłych sesjach. 
            cookieyes-consent dzielmysieusmiechem.pl First-party 1 rok Ten plik cookie jest używany do zapamiętywania zgody użytkownika na używanie plików cookie na stronie internetowej. 
            Wydajność 
            Klucz do plików cookie Domena Typ plików cookie Wygaśnięcie Opis 
            sbjs_udata .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie służy do przechowywania danych specyficznych dla użytkownika, aby pomóc monitorować i analizować skuteczność kampanii reklamowych oraz optymalizować doświadczenia użytkownika w witrynie. 
            _ga_RBVCKRPEVP .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne 1 rok 1 miesiąc Ten plik cookie jest używany przez usługę Google Analytics do zapisywania stanu sesji. 
            sbjs_current_add .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie służy do przechowywania informacji o bieżącej wizycie w celu rozróżnienia użytkowników i sesji. Zazwyczaj zawiera szczegóły, takie jak źródło ruchu, dane kampanii i zachowanie użytkownika, aby pomóc w śledzeniu i analizowaniu skuteczności kampanii marketingowych. 
            sbjs_current .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie służy do śledzenia aktywności i interakcji użytkowników w witrynie, aby ułatwić lepszą analizę i zrozumienie źródeł ruchu i zachowań użytkowników. 
            sbjs_first .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie jest używany do przechowywania informacji o pierwszej sesji użytkownika na stronie internetowej. Śledzi szczegóły, takie jak źródło, z którego przyszedł użytkownik, ścieżkę, którą przebył, która wyszukiwarka i słowo kluczowe zostały użyte oraz jego lokalizację w momencie pierwszej wizyty. Informacje te są używane do analizowania i ulepszania wydajności strony internetowej poprzez zrozumienie zachowania użytkownika. 
            sbjs_session .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne 30 minut Ten plik cookie służy do śledzenia aktywności i sesji użytkownika w celu poprawy wydajności i użyteczności witryny, pomagając zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. 
            _ga .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne 1 rok 1 miesiąc Ta nazwa pliku cookie jest powiązana z Google Universal Analytics – co jest znaczącą aktualizacją powszechnie używanej usługi analitycznej Google. Ten plik cookie jest używany do rozróżniania unikalnych użytkowników poprzez przypisanie losowo wygenerowanego numeru jako identyfikatora klienta. Jest on zawarty w każdym żądaniu strony w witrynie i służy do obliczania danych odwiedzających, sesji i kampanii dla raportów analitycznych witryn. 
            sbjs_migrations .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie służy do śledzenia interakcji użytkowników i migracji między różnymi stronami lub sekcjami witryny w celu poprawy komfortu użytkowania i analizy wydajności witryny. 
            sbjs_first_add .dzielmysieusmiechem.pl Wewnętrzne Sesja Ten plik cookie służy do przechowywania szczegółów dotyczących pierwszej wizyty użytkownika na stronie internetowej, w tym znacznika czasu, witryny odsyłającej i źródła ruchu, aby ocenić skuteczność kampanii marketingowych i źródeł witryny. 
            Śledzenie 
            Klucz do plików cookie Domena Typ plików cookie Wygaśnięcie Opis 
            YSC .youtube.com Zewnętrzne Sesja Ten plik cookie jest ustawiany przez YouTube w celu śledzenia wyświetleń osadzonych filmów. 
            VISITOR_INFO1_LIVE .youtube.com Zewnętrzne 6 miesięcy Ten plik cookie został ustawiony przez YouTube w celu śledzenia preferencji użytkownika dotyczących filmów YouTube osadzonych w witrynach. Może on również określić, czy odwiedzający witrynę korzysta z nowej, czy starej wersji interfejsu YouTube. 
            1. Pliki cookies są bezpieczne dla urządzeń Użytkownika w szczególności poprzez pliki cookies nie mogą zostać pobrane jakiekolwiek informacje wskazane w ust. 8 powyżej jak również za ich pomocą nie może zostać zainfekowane urządzenie Użytkownika za pomocą wirusów lub innego niechcianego/złośliwego oprogramowania.  
            1. Informacje w sprawie zmiany ustawienia w zakresie plików cookies popularnych przeglądarek internetowych dostępna jest poniżej:  
            1. przeglądarka Opera – https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies;  
            1. przeglądarka Internet Explorerhttps://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-usun%C4%85%C4%87-pliki-cookie-w-programie-internet-explorer-bca9446f-d873-78de-77ba-d42645fa52fc
            1. przeglądarka Microsoft EDGEhttps://support.microsoft.com/pl-pl/windows/program-microsoft-edge-i-przegl%C4%85danie-danych-a-prywatno%C5%9B%C4%87-bb8174ba-9d73-dcf2-9b4a-c582b4e640dd
            1. przeglądarka Mozilla Firefoxhttps://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
            1. przeglądarka Chrome i Chrome Mobilehttps://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
            1. przeglądarka Safari i Safari Mobilehttps://support.apple.com/pl-pl/HT201265
            1. Podstawą przetwarzania danych osobowych zawartych w plikach cookies są w przypadku:  
            1. celu prezentacji towarów, usług, informowania o profilu działalności Sklepu – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sklepu (art. 6 ust. 1 lit f RODO), 
            1. celu statystycznego i analitycznego – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sklepu związany z poprawą wydajności i funkcjonalności Strony internetowej, jak również prowadzenia statystyk osób odwiedzających Stronę internetową (art. 6 ust. 1 lit f RODO), 
            1. celu zapewnienia bezpieczeństwa Strony internetowej np. przed atakami zewnętrznymi – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sklepu (art. 6 ust. 1 lit f RODO). 

            VI. Adres IP urządzenia Użytkownika 

            1. Sklep może gromadzić adresy IP Użytkowników. Adresem IP jest indywidualny numer przydzielony urządzeniowi Użytkownika przez jego dostawcę Internetu umożliwiający dostęp do Internetu. Adres IP w dużej większości przypadków przypisywany jest urządzeniu dynamicznie, co oznacza, że jest on zmienny przy każdym połączeniu z Internetem. Przeciwieństwem dynamicznego adresu IP jest adres IP statyczny, który pozostaje niezmienny. 
            1. Sklep wykorzystuje adres IP głównie przy oraz w celu:  
            1. diagnozowania problemów technicznych z serwerem Strony Internetowej, 
            1. sporządzaniu analiz statystycznych (np. w celu określenia miejsc, z których jest najwięcej odwiedzin Strony Internetowej przez Użytkowników), 
            1. administrowania Stroną Internetową, 
            1. bezpieczeństwa, 
            1. identyfikacji obciążenia serwera Strony Internetowej, w szczególności poprzez zdiagnozowanie z którego urządzenia pochodzą programy do automatycznego przeglądania treści Strony Internetowej.  
            1. Strona Internetowa może zawierać linki do innych stron internetowych niebędących własnością Sklepu. W takim wypadku Sklep nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony danych osobowych, które tam obowiązują, jak również za jakiekolwiek bezprawne udostępnienie danych osobowych przez osoby obsługujące te strony internetowe jak również za jakąkolwiek ingerencję w te dane przez w/w osoby. 

            VII. Google Analytics 

            1. System Google Analytics używany przez Sklep to system analityki internetowej dający wgląd w ruch danych Sklepu oraz danych demograficznych Użytkowników, stosowany w celu prowadzenia działań marketingowych.  
            1. Użytkownik, który nie wyraża zgody na działanie systemu Google Analytics powinien zastosować blokadę plików cookies.  
            1. Z polityką bezpieczeństwa Google można zapoznać się na stronie:  https://policies.google.com/privacy?hl=pl 

            VIII. Web Beacon 

            1. Web Beacon używany przez Sklep to plik wykorzystywany do monitorowania aktywności Użytkownika na witrynie internetowej lub do sprawdzania adresu e-mail odbiorcy treści wysyłanych przez Użytkownika za pośrednictwem Strony internetowej, kiedy wiadomość zawierająca plik Web Beacon jest otwarta.  
            1. Użytkownik, który nie wyraża zgody na działanie pliku Web Beacon powinien zastosować blokadę plików cookies.  
            1. Wskutek blokady plików cookies Użytkownik będzie traktowany jako Użytkownik anonimowy, czyli taki któremu nie można przyporządkować żadnych preferencji, cech itp.  

            IX. Uprawnienia Użytkowników w zakresie zbieranych przez Sklep danych osobowych 

            1. Użytkownik posiada prawo do żądania usunięcia danych „prawo do bycia zapomnianym” zgodnie z art. 17 RODO. W ramach tego prawa Użytkownik może żądać usunięcia jego wszystkich lub niektórych danych osobowych. 
            1. Sklep ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe Użytkownika, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:  
            1.  dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane; 
            1. Użytkownik, którego dane dotyczą, cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie tych danych i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania; 
            1. Użytkownik, którego dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub Użytkownik, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania; 
            1. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; 
            1. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator; 
            1. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego. 
            1. Jeżeli Sklep upublicznił dane osobowe, a na mocy powyższego ustępu ma obowiązek usunąć te dane osobowe, to – biorąc pod uwagę dostępną technologię i koszt realizacji – podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, by poinformować administratorów przetwarzających te dane osobowe, że osoba, której dane dotyczą, żąda, by administratorzy ci usunęli wszelkie łącza do tych danych, kopie tych danych osobowych lub ich replikacje. 
            1. Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia danych osobowych lub wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody Sklep może zachować poszczególne dane osobowe, ale wyłącznie w zakresie niezbędnym do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Sklep. 
            1. Powyższe uprawnienie Sklepu dotyczy w szczególności danych osobowych obejmujących:  
            1. imię i nazwisko, nazwę firmy 
            1. adres e-mail,  

            które są zachowywane w celu rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Sklepu,  

            1. adresu zamieszkania/siedziby/adresu korespondencyjnego,  
            1. numeru zamówienia,  

            które są zachowywane w celu rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług przez Sklep.  

            1. Użytkownik posiada prawo do ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych zgodnie z art. 18 RODO. W przypadku złożenia takiego żądania, do czasu jego rozpoznania, uniemożliwia korzystanie w całości lub w części ze Strony Internetowej lub usług elektronicznych świadczonych przez Sklep, których korzystanie związane będzie z przetwarzaniem danych osobowych objętych żądaniem. Dotyczy to również komunikatów w tym komunikatów marketingowych.  
            1. Użytkownik ma prawo do żądania od Sklepu ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach: 
            1. Użytkownik, którego dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Sklepowi sprawdzić prawidłowość tych danych, 
            1. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik, którego dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania, 
            1. Sklep nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Użytkownikowi, którego dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, 
            1. Użytkownik, którego dane dotyczą, wniósł sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Sklepu są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Użytkownika.  
            1. W przypadku żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, takie dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą Użytkownika, którego dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.  
            1. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych Sklep informuje o tym Użytkownika, którego dane dotyczą i który zażądał ograniczenia.  
            1. Prawo do cofnięcia zgody zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO jest uprawnieniem Użytkownika polegającym na prawie do cofnięcia w dowolnym momencie przez Użytkownika zgody, która została udzielona Sklepowi. Cofnięcie zgody:  
            1. ma skutek od momentu jej wycofania, 
            1. nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Sklep przed momentem jej wycofania,  
            1. nie pociąga za sobą dla Użytkownika jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, jednakże może uniemożliwić dalsze korzystanie z całości lub części usług oferowanych przez Sklep lub ze Strony Internetowej, które zgodnie z prawem Sklep może świadczyć wyłącznie za zgodą Użytkownika.  
            1. Prawo dostępu do danych zgodnie z art. 15 RODO jest uprawnieniem Użytkownika do uzyskania od Sklepu potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania:  
            1. dostępu do swoich danych osobowych, 
            1. informacji o celach przetwarzania; o kategoriach danych osobowych; o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych; w miarę możliwości o planowanym okresie przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu; o prawie do żądania od Sklepu sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych dotyczącego Użytkownika, którego dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania; o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego; o źródle danych osobowych (wszelkie dostępne informacje o źródle) jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od Użytkownika, której dane dotyczą; o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla Użytkownika, której dane dotyczą; o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską; 
            1. kopii swoich danych osobowych. 
            1. Prawo do sprostowania danych zgodnie z art. 16 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą, do żądania od Sklepu niezwłocznego sprostowania jego danych osobowych, które są nieprawidłowe; jak również, z uwzględnieniem celów przetwarzania, do żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych (w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia), kierując prośbę w formie 
            1. pisemnej na: 
            1. adres: ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina,  
            1. adres siedziby Sklepu. 
            1. elektronicznej poprzez mailową wysyłkę oświadczenia na adres mailowy Sklepu fundacja@dzielmysieusmiechem.pl  
            1. Prawo do uzyskania informacji o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania zgodnie z art. 19 RODO oznacza, iż Sklep informuje o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania, których dokonał zgodnie z art. 16, art. 17 ust. 1 i art. 18 RODO, każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku. Sklep informuje Użytkownika, którego dane dotyczą, o tych odbiorcach, jeżeli Użytkownik, którego dane dotyczą, tego zażąda. 
            1. Prawo do przenoszenia danych osobowych zgodnie z art. 20 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą do żądania otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie znanym formacje nadającym się do odczytu maszynowego (np. w formacie csv) danych osobowych jego dotyczących, które dostarczył Sklepowi oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Sklepu. Uprawnienia te przysługują, jeżeli: 
            1. przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy o których mowa w art. 20 RODO, 
            1. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.  
            1. Wykonując prawo do przenoszenia danych, Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Sklep bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. 
            1. Wykonanie prawa do przenoszenia danych pozostaje bez uszczerbku dla uprawnienia do żądania Użytkownika do usunięcia jego danych osobowych „prawa do bycia zapomnianym”. 
            1. Prawo do przenoszenia danych nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. 
            1. Prawo do przenoszenia danych nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych. 
            1. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych zgodnie z art. 21 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Sklep przetwarza dane osobowe Użytkownika w oparciu o prawnie uzasadniony interes (np. w celach marketingowych; prowadzenia statystyki korzystania z poszczególnych usług i funkcjonalności Strony Internetowej; prowadzenia statystyk dotyczących regionów z których pochodzi najwięcej Użytkowników; ułatwienia Użytkownikowi korzystania ze Strony Internetowej; badania satysfakcji) lub w oparciu o niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.   
            1. Sprzeciw określony powyżej może być wniesiony przez Użytkownika w dowolnym momencie. 
            1. Rezygnacja przez Użytkownika w formie wiadomości e-mail lub w formie pisemnej z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących towarów lub usług oznacza sprzeciw Użytkownika do przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach.  
            1. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny Sklep nie będzie już przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem (dane Użytkownika objęte sprzeciwem zostaną usunięte), chyba że Sklep wykaże istnienie: 
            1. ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, którego dane dotyczą, lub  
            1. podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, 
            1. innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych Użytkownika.  
            1. Użytkownik może zgłaszać do Sklepu skargi, zapytania, wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.  
            1. Użytkownik ma prawo żądać od Sklepu przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując prośbę w formie 
            1. pisemnej na: 
            1. adres: ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina,  
            1. adres siedziby Sklepu. 
            1. elektronicznej poprzez mailową wysyłkę oświadczenia na adres mailowy Sklepu fundacja@dzielmysieusmiechem.pl  
            1. Bez uszczerbku dla innych uprawnień Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia jego praw przyznanych na podstawie RODO w tym praw do ochrony danych osobowych.  
            1. Użytkownik ma prawo kontroli przetwarzanych danych osobowych, które go dotyczą w sposób wskazany w Polityce oraz w RODO. 
            1. W przypadku posiadania przez Użytkownika Konta, zmiany w zakresie swoich danych osobowych Użytkownik może dokonywać również samodzielnie, tj. po zalogowaniu się do Konta przy użyciu loginu oraz hasła. 
            1. Odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych może nastąpić również telefonicznie poprzez kontakt ze Sklepem na numer podany w Polityce.  

            X. Obowiązki i uprawnienia Sklepu w zakresie żądań Użytkowników 

            1. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z któregokolwiek z uprawnienia przewidzianego powyżej, Sklep bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania Użytkownika, udziela mu informacji o działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym żądaniem. Sklep uprawniony jest do przedłużenia terminu na udzielenie informacji określonych powyżej o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W takim przypadku w terminie miesiąca od dnia otrzymania żądania Sklep informuje Użytkownika o takim przedłużeniu terminu wraz z podaniem przyczyny opóźnienia.  
            1. W przypadku wniesienia żądania przez Użytkownika w formie elektronicznej, w miarę możliwości Sklep udziela informacji także w formie elektronicznej, chyba że Użytkownik zażąda innej formy udzielenia informacji (np. pisemnej).  
            1. W przypadku uznania przez Sklep zasadności żądania Użytkownika Sklep spełnia żądanie, natomiast w odwrotnym przypadku Sklep odmawia jego spełnienia w terminach określonych powyżej. 
            1. W przypadku braku podjęcia działań przez Sklep w stosunku do żądania Użytkownika, Sklep niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania tego żądania, informuje Użytkownika o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.  
            1. Sklep ma obowiązek przekazywać informacje w zakresie określonym RODO jak również podejmować działania na podstawie żądania Użytkownika określone powyżej nieodpłatnie, jednakże jeżeli żądanie Użytkownika są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne (w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter) Sklep może:  
            1. pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań; albo 
            1. odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem. 
            1. Obowiązek wykazania, że żądanie ma ewidentnie nieuzasadniony lub nadmierny charakter, spoczywa na Sklepie. 
            1. Jeżeli cele, w których Sklep przetwarza dane osobowe, nie wymagały lub już nie wymagają zidentyfikowania przez niego osoby, której dane dotyczą, Sklep nie ma obowiązku zachowania, uzyskania ani przetworzenia dodatkowych informacji w celu zidentyfikowania osoby, której dane dotyczą, wyłącznie po to, by zastosować się do RODO. Jeżeli w takich przypadkach Sklep może wykazać, że nie jest w stanie zidentyfikować osoby, której dane dotyczą, w miarę możliwości informuje o tym osobę, której dane dotyczą. W takich przypadkach nie przysługują uprawnienia z art. 15-20 RODO (opisane powyżej, z wyjątkiem sprzeciwu), chyba że osoba, której dane dotyczą, w celu wykonania praw przysługujących jej na mocy tych artykułów dostarczy dodatkowych informacji pozwalających ją zidentyfikować. 
            1. Bez uszczerbku dla uprawnienia przewidzianego w ust. 7 powyżej, w przypadku, gdy Sklep ma uzasadnione wątpliwości co do tożsamości osoby fizycznej składającej którekolwiek z żądań określonych powyżej (art. 15-21 RODO), może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą. 

            XI. Bezpieczeństwo danych Użytkownika oraz informacje w sprawie hasła do Konta 

            1. Sklep stosuje środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony danych osobowych wymagane rozporządzeniem RODO, w szczególności Sklep zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem. 
            1. Sklep zapewnia Użytkownikom szyfrowane i bezpiecznie połączenie podczas korzystania ze Strony Internetowej, przesyłania danych osobowych, logowania się do Konta. Szyfrowanie dokonywane jest za pomocą certyfikatu SSL (Secure Socket Layer v3) a więc protokołu sieciowego używanego do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW. SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z przeglądarki Użytkownika i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer obsługujący Sklep. Informacja wysyłana z serwera Sklepu Internetowego do Użytkownika jest kodowana, a następnie dekodowana. 
            1. Ograniczenie dostępu do Konta odbywa się za pomocą loginu i hasła ustawionego przez Użytkownika. Hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków. Hasło może być w każdej chwili zmienione przez Użytkownika z pozycji Konta. Sklep umożliwia ustawienie nowego hasła w przypadku, gdy Użytkownik w jakikolwiek sposób utracił hasło dotychczasowe. Sklep nie wysyła wiadomości przypominających hasło, bowiem jest ono przechowywane w formie zaszyfrowanej, która uniemożliwia jego odczytanie. W sytuacji utracenia dotychczasowego hasła przez Użytkownika, może on skorzystać z funkcji ustawienia nowego hasła poprzez podanie adresu e-mail użytego podczas rejestracji Konta (albo zmienionego później w profilu Konta) w polu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętam hasła”. Klient na podany powiązany z Kontem adres e-mail (podany podczas rejestracji Konta albo następnie zmieniony w profilu Konta) otrzyma wiadomość e-mail zawierającą link przekierowujący do formularza udostępnionego na Stronie Internetowej dedykowanego do ustawienia nowego hasła do Konta.  
            1. Login i hasło są poufne i winny być strzeżone przez Użytkownika przed wykorzystaniem przez osoby nieupoważnione. Użytkownik zobowiązany jest we własnym zakresie odpowiednio zabezpieczyć hasło do Konta przed ujawnieniem osobom trzecim. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność i ryzyko związanie z ujawnieniem hasła do Konta osobom trzecim (także na skutek nieodpowiedniego zabezpieczenia hasła przed dostępem osób trzecich) lub umożliwienie im korzystania z jego Konta. 
            1. Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Sklep o korzystaniu z jego Konta przez osoby nieupoważnione i o wszelkich innych stwierdzonych przez Użytkownika naruszeniach zasad bezpieczeństwa związanych z korzystaniem z Jego Konta. 
            1. Należy pamiętać, że Sklep nigdy nie kontaktuje się z Użytkownikiem, czy to w formie pisemnej, elektronicznej, dokumentowej lub ustnej z prośbą o podanie danych do logowania do Konta, w szczególności o podanie hasła. Wszelkie próby wyłudzenia danych do Konta należy niezwłocznie zgłosić Sklepowi.  

            XII. Zmiana Polityki 

            1. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości Strony internetowej, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Sklepu lub Strony internetowej oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa.  
            1. Sklep uprawniony jest do jednostronnej zmiany Polityki, o czym powiadomi każdego Użytkownika posiadającego Konto w formie komunikatu zawierającego odnośnik do tekstu zmienionej Polityki przesłanego na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika, jak też Użytkownika zapisanego do Newslettera, a pozostałych Użytkowników w formie komunikatu zamieszczonego na Stronie internetowej. Zmiany nie naruszają praw lub świadczeń już nabytych przez Sklep i Użytkownika w związku ze świadczeniem usług elektronicznych oraz umów sprzedaży, w szczególności zmiana treści Polityki nie narusza uprawnień Użytkownika w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.  
            1. W przypadku zmiany Polityki, Sklep poinformuje Użytkowników o zmianie z 7 dniowym wyprzedzeniem. 
            1. Nowa treść Polityki zostanie również opublikowana na Stronie Internetowej. 
            1. W przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje nowej treści Polityki zobowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sklep co skutkuje usunięciem Konta, a w przypadku umowy o świadczenie usług elektronicznych w postaci Newslettera ulega ona automatycznemu rozwiązaniu bez konieczności składania jakichkolwiek dodatkowych oświadczeń.  

            XIII. Postanowienia końcowe 

            1. Zasady określone w Polityce podlegają prawu polskiemu, w sprawach nieuregulowanych w Polityce znajdują zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa w tym przepisy RODO.  
            1. Treść Polityki dostępna jest na Stronie Internetowej oraz na każde żądanie Użytkownika może być mu dostarczona droga elektroniczną bez dodatkowych opłat. Treść Polityki może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej. W przypadku wątpliwości co do stosowania Polityki Użytkownik ma w każdym czasie prawo zwrócić się do Sprzedawcy o dokonanie właściwej wykładni jej postanowień. 
            1. Żadne z postanowień Polityki nie wyłącza ani nie ogranicza, w jakimkolwiek zakresie, praw przysługujących Użytkownikowi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ani też nie może być w taki sposób interpretowane. 
            1. Wszelkie pytania, oświadczenia, wnioski, sprzeciwy, żądania prosimy kierować w pierwszej kolejności na adres poczty elektronicznej Sklepu sklep@dzielmysieusmiechem.pl, a jeżeli jest to niemożliwe w formie pisemnej na:  
            1. adres: ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina,  
            1. W przypadku Użytkownika będącego przedsiębiorcą wszelkie spory wynikłe z Polityki lub pozostające w związku z nią będą rozstrzygane dla sądu właściwego miejscowo dla siedziby Sklepu z chwili wniesienia pisma inicjującego postępowanie sądowe.  
            1. Polityka wchodzi w życie z dniem 14.10.2024. 

            KLAUZULA INFORMACYJNA 

            KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KLIENTÓW SKLEPU INTERNETOWEGO FUNDACJI DZIELMY SIĘ UŚMIECHEM IM. KRYSTIANA POPIELI Z SIEDZIBĄ W SKAWINIE (https://dzielmysieusmiechem.pl/) 

            Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanym dalej jako: „RODO” informuję, iż: 

            1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: 

            Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli z siedzibą w Skawinie, ul. Korabnicka 5a, 320-050 Skawina, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS: 0000772682, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 8733270449, nr REGON: 382618793, telefon +48 696 998 117, adres e-mail sklep@dzielmysieusmiechem.pl. 

            1. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w następujących celach: 
            1. rejestracji konta w sklepie – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, 
            1. składania, przyjmowania i realizacji zamówień w sklepie internetowym – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, 
            1. obsługi reklamacji Użytkownika – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, 
            1. prowadzenia statystyk – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, 
            1. realizacji obowiązków ustawowych (np. podatkowych) ciążących na administratorze – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit c RODO, 
            1. dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, w związku z uzasadnionym interesem administratora – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, 
            1. marketingowych, w tym w celu wysyłki newsletter, w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowej – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit a orz f RODO, 
            1. prezentacji towarów, usług, informowania o profilu działalności sklepu – podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f RODO, 
            1. zapewnienia bezpieczeństwa strony internetowej sklepu np. przed atakami zewnętrznymi – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sklepu art. 6 ust. 1 lit f RODO. 
            1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uczestniczące w realizacji zamówienia (np. firmy kurierskie) oraz podmioty świadczące na rzecz administratora usługi IT. 
            1. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres realizacji umowy, a po tym okresie będziemy je przechowywać do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń (w tym z tytułu odstąpienia i ustania odpowiedzialności z tytułu gwarancji/rękojmi/braku zgodności towaru z umową), a po jego upływie przez okres wymagany przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości, a po tym okresie jedynie w przypadku i zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Inne dane osobowe, na przetwarzanie, których Pani/Pan wyrazili zgodę będą przechowywane najpóźniej do czasu cofnięcia zgody przez Pani/Pana. 
            1. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 
            1. Administrator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu zachowania należytego zabezpieczenia przekazanych przez Panią/Pana danych osobowych.  
            1. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w szczególności w przypadku stwierdzenia naruszenia przez administratora obowiązku ochrony danych osobowych. 
            1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zarejestrowania w Sklepie lub realizacją zamówienia.