ZASADY ZWROTU I REKLAMACJI TOWARU

Zasady postępowania w przypadku wadliwości towaru, niezgodności towaru z umową i zwrotu towaru 

Sprzedawca – Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli z siedzibą w Skawinie, ul. Korabnicka 5a, 320-050 Skawina, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS: 0000772682, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 8733270449, nr REGON: 382618793 – dalej jako: „Sprzedawca”.  

I. Rękojmia dla klientów będącymi przedsiębiorcami – dalej jako: „Przedsiębiorca 

    1. Poniższe postanowienia w zakresie pkt I. odnoszą się wyłącznie do Przedsiębiorców, tj. do osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niebędących osobą prawną, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonujących ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową. 
    1. Sprzedawca zapewnia dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). 
    1. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z umową. W szczególności sprzedany Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:  
    1. nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;  
    1. nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Przedsiębiorcę, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;  
    1. nie nadaje się do celu, o którym Przedsiębiorca poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jego przeznaczenia;  
    1. został Przedsiębiorcy wydany w stanie niezupełnym; 
    1. został nieprawidłowo zamontowany i uruchomiony, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez Przedsiębiorcę, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedawcy; 
    1. Towar dotknięty jest wadą prawną, jeżeli stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążony prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.  
    1. Jeżeli Towar ma wadę Przedsiębiorca może: 
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.  
    1. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia. 
    1. Przedsiębiorca nie może odstąpić od umowy jeżeli wada jest nieistotna.  
    1. żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy.  
    1. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów (nadmierne koszty liczone w sposób wskazany w lit. a powyżej).  
    1. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. 
    1. Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Towar wadliwy Sprzedawcy na adres: Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli, ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina.  
    1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania Towaru Przedsiębiorcy. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady. W tym terminie Przedsiębiorca może odstąpić od umowy lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Przedsiębiorca żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od umowy lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady. 
    1. Sprzedawca nie udziela gwarancji (w tym gwarancji trwałości, jakości). 
    1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją umowy sprzedaży, Przedsiębiorca winien kierować w formie elektronicznej na adres sklep@dzielmysieusmiechem.pl . W zgłoszeniu reklamacyjnym winien zawrzeć opis zaistniałego problemu oraz zdjęcia Towaru. Przy uszkodzeniu wynikłym w trakcie transportu niezbędny jest również protokół szkody spisany z dostawcą lub też protokół braku w przypadku niezgodnych ilości.  
    1. Pełne informacje wskazane są w regulaminie sklepu pod adresem  https://dzielmysieusmiechem.pl/regulamin-sklepu-internetowego/  

    II. Niezgodność Towaru z umową – informacje dla klientów będącymi konsumentami lub przedsiębiorcami z uprawnieniami konsumenta 

      1. Poniższe postanowienia w zakresie pkt II. odnoszą się wyłącznie do: 
      1. konsumentów, tj. osób fizycznych dokonujących w sklepie internetowym Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową stosownie do treści art. 221 Kodeksu Cywilnego, oraz  
      1. przedsiębiorców z uprawnieniami konsumenta, tj. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dokonujących w sklepie internetowym Sprzedawcy zakupu bezpośrednio związanego z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 

      dalej łącznie jako: „Konsument”. 

      1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:  
      1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;  
      1. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował. 
      1. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:  
      1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk – dobre praktyki wynikają m.in. z kodeksu dobrych praktyk, przez który rozumie się zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, przedsiębiorców, którzy zobowiązali się do ich przestrzegania w odniesieniu do jednej lub większej liczby praktyk rynkowych;  
      1. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:  
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;  
      1. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,  
      1. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;  
      1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;  
      1. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru. 
      1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 3 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru. 
      1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:  
      1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;  
      1. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią za którą odpowiedzialny jest Sprzedawca. 
      1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową. 
      1. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w ust. 6 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił. 
      1. W pierwszej kolejności jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. 
      1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. 
      1. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową. 
      1. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. 
      1. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. W takiej sytuacji Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt, o ile będzie to niezbędne dla stwierdzenia wady lub dokonania naprawy lub wymiany. Niezależnie od powyższego Konsument może dostarczyć Towar na adres Sprzedawcy (na koszt Sprzedawcy), na prośbę i po ustaleniach wstępnych ze Sprzedawcą (w szczególności co do sposobu dostawy), gdy tylko właściwości Towaru na to pozwalają.  
      1. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt. 
      1. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony. 
      1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, w drugiej kolejności, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:  
      1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 9 powyżej;  
      1. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 11-13 powyżej;  
      1. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;  
      1. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z uprawnienia do naprawy lub wymiany Towaru;  
      1. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. 
      1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową. 
      1. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją umowy Konsument może kierować w formie pisemnej na adres: Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli, ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina lub elektronicznie na adres: sklep@dzielmysieusmiechem.pl . W celu przyśpieszenia procesu reklamacyjnego wskazane jest zawrzeć w zgłoszeniu opis zaistniałego problemu oraz zdjęcia.  
      1. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź zostanie wysłana taką samą drogą jaką wpłynęło zgłoszenie reklamacyjne. 
      1. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny. 
      1. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny. 
      1. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową. 
      1. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania. 
      1. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
      1. Sprzedawca nie udziela gwarancji (w tym gwarancji trwałości,jakości). 
      1. Pełne informacje wskazane są w regulaminie sklepu pod adresem https://dzielmysieusmiechem.pl/regulamin-sklepu-internetowego/  

      III. Wykonanie uprawnień z tytułu Rękojmi lub niezgodności towaru z umową – informacja dla wszystkich klientów (Przedsiębiorców i Konsumentów) – dalej jako: „Klient 

        1. Wszelkie uprawnienia związane z Towarem i wskazane powyżej lub realizacją umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy:  

        Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli z siedzibą w Skawinie 

        KRS: 0000772682, NIP: 8733270449 

        adres do korespondencji: 

        ul. Sadowa 13g 

        32-050 Skawina 

        Strona Internetowa: dzielmysieusmiechem.pl 

        1. Niezależnie od powyższego uprawnienia można kierować je również w formie elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy:  

        fundacja@dzielmysieusmiechem.pl  

        1. W zgłoszeniu Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu, protokół ewentualnej szkody oraz zdjęcia. 
        1. Sprzedawca, w ciągu 14 dni ustosunkuje się do zgłoszenia dotyczącego Towaru lub związanego z realizacją umowy sprzedaży zgłoszonej przez klienta. 
        1. O sposobie rozstrzygnięcia zgłoszenia klient zostanie powiadomiony taką samą drogą jaką wpłynęło zgłoszenie.  

        Odstąpienie od Umowy sprzedaży – dla Konsumentów (informacja dla konsumentów lub przedsiębiorców z uprawnieniami konsumenta) 

        1. Konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. 
        1. Bieg terminu na odstąpienie od umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili, gdy Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik: 
        1. weszli w posiadanie Towaru – w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności Towaru, 
        1. weszli w posiadanie ostatniego z Towaru – w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu Towarów, które dostarczane są osobno, 
        1. weszli w posiadanie ostatniej partii lub części Towaru – w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności Towarów dostarczanych partiami lub w częściach. 
        1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie można złożyć przykładowo pisemnie na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez Sprzedawcę na stronie internetowej pod adresem: https://dzielmysieusmiechem.pl/wzor-formularza-odstapienia-od-umowy/. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Konsument nie ma obowiązku używania tego formularza. 
        1. Oświadczenie to może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (oba wskazane powyżej). 
        1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. 
        1. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać. 
        1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 
        1. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 
        1. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru do Sprzedawcy na adres: Fundacja Dzielmy się uśmiechem im. Krystiana Popieli, ul. Sadowa 13g, 32-050 Skawina przed upływem tego terminu. 
        1. W wypadku odstąpienia Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Wysokość tych kosztów szacowana jest na kwotę maksymalnie do 50 PLN, przy czym przy Towarach o dużych lub niestandardowych gabarytach, bądź dużej ilości Towarów mogą one wynieść nawet do 200 zł. 
        1. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu. 
        1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. 
        1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku, gdy płatność została dokonana przy użyciu karty płatniczej Sklep dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta. 
        1. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów: 
        1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; 
        1. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 
        1. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 
        1. w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; 
        1. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 
        1. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami; 
        1. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; 
        1. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów; 
        1. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 
        1. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; 
        1. zawartych w drodze aukcji publicznej; 
        1. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; 
        1. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; 
        1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta. 
        1. Pełne informacje wskazane są w regulaminie sklepu pod adresem https://dzielmysieusmiechem.pl/regulamin-sklepu-internetowego/
        1. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823 ze zm.) o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. 

        Uprawnienia związane z rękojmią lub niezgodnością towaru z umową nie obejmują m.in.: 

        1. Uszkodzeń wynikających ze zdarzeń losowych lub innych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy.  
        1. Uszkodzeń powstałych przy przeróbkach wykonanych we własnym zakresie przez Klienta. 
        1. Uszkodzeń powstałych w wyniku niezgodnych z zalecanymi przez Sprzedawcę zasadami użytkowania, konserwacji i przechowywania.  
        1. Wad i uszkodzeń (z którymi Klient zapoznał się przy odbiorze Towaru) z powodu których obniżono cenę.  
        1. Zamierzone przez Sprzedawcę w pierwowzorze różnice w profilach, odcieniach kolorów wynikające z zaprojektowanych cech plastycznych i estetycznych wyrobu oraz cech charakterystycznych dla surowców, z których wykonano wyrób.  
        1. Uszkodzeń powstałych w wyniku naturalnego zużycia.  
        1. Towarów, które zawierają informację w opisie, że jest to towar wyprzedażowy.  
        1. Zmiany tonacji wybarwienia, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie promieni słonecznych, dymu tytoniowego lub podobnych.  
        1. Różnic w kolorze w zależności od serii produkcyjnej. 
        1. Uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku, nieuzasadnionego użycia, zaniedbania, przeróbki, niewłaściwej obsługi, niewłaściwego zainstalowania, działania siły wyższej lub innej przyczyny nie wynikającej z wad materiałowych lub wykonawczych. 

        UWAGA:  

        Jeśli po otrzymaniu Towaru widoczne są defekty, uszkodzenia prosimy zgłosić to niezwłocznie do odpowiedniego działu. Proszę o sprawdzenie Towaru przy dostawcy.